Currículum de Xavier Argimon de Vilardaga

• Enginyer tècnic agrícola, Diploma de Postgrau en Jardineria i Paisatgisme.

• Assessor en gestió integrada de plagues, inscrit en el ROPO (Registre Oficial de Productors i Operadors de mitjans de defensa fitosanitària) en el sector d’assessorament.

• Col·legiat núm. 2367 al Col·legi d'Enginyers Tècnics Agrícoles i Forestals de Catalunya i amb Llicència Fiscal Professional (I.A.E.).

• Director tècnic de la Comissió de Jardineria i Paisatgisme, Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics Agrícoles de Catalunya, des de gener de 1996, després Fundació de l'Enginyeria Agrícola Catalana i actualment Fundació de la Jardineria i el Paisatge.

• Professor de Reconeixement i Aplicació de les Plantes de Jardí, del Programa de Postgrau de Jardineria i Paisatgisme, Escola Superior d’Agricultura de Barcelona, 1992-94.

• Professor associat en Coneixement i Aplicació de Plantes del Grau en Paisatgisme, Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona/Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, des de 2019.

• Responsable de taxonomia vegetal de la Fundació Carl Faust, duent a terme l’actualització de l’inventari de plantes del Jardí Botànic Marimurtra (Blanes), des de 2013 fins a 2016.

• Autor de nombrosos treballs i informes tècnics, especialment en l’àmbit de la jardineria pública.

• Assessor i col·laborador en projectes de jardineria.

• Professor, ponent i conferenciant en multitud de cursos, ponències i conferències.

• Integrant del comitè de Per Més Verd de 2006 a 2008.

• Integrant del grup Jardins i Jardiners de la Institució Catalana d’Estudis Agraris (ICEA).

• Fotògraf de plantes, jardins i paisatges. Redactor de nombrosos llibres, opuscles i articles.

Publicacions més rellevants

Coautor del llibre El Árbol en Jardinería y Paisajismo. Barcelona: Ed. Omega, 1992, juntament amb F. Navés i altres (segona edició revisada i ampliada de 1995).

Redactor de les Normes Tecnològiques de Jardineria i Paisatgisme. Barcelona: COETAPAC/FEAC/FJiP, des de 1996 fins a l’actualitat.

Coautor de 5 volums de Flora Ornamental Española. Sevilla: Junta de Andalucía/Mundi-Prensa/AEPJP, 2000-2007, juntament amb J.M. Sánchez de Lorenzo, A. López Lillo i M.M. Trigo.

Assessor de la publicació Guia d’integració paisatgística 2. Horts urbans i periurbans. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Política Territorial i Obre Públiques, 2008, de J. Busquets.

Coautor del Manual de Bones Pràctiques ambientals al sector de la jardineria i els espais verds. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Medi Ambient i Habitatge, 2008, juntament amb J. Bosch.

Coautor del manual El jardí que no malbarata l’aigua: consells pràctics per a un bon ús de l’aigua de reg en el jardí. Barcelona: FEAC, 2009, juntament amb C. Farré.

Coautor del llibre Guia d’integració paisatgística: construccions agràries. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament de Política Territorial i Obres Públiques, 2010, juntament amb M. Boya i M.À. Arrufat.

Col·laborador de la Guia per a la selecció d’espècies de verd urbà: arbrat viari. Barcelona: Diputació de Barcelona, 2012. de J. Selga i altres.

Coautor de la Guia per a la selecció d’espècies de verd urbà: jardineria. Barcelona: Diputació de Barcelona, 2015, juntament amb J. Selga, C. Farré i J. Cirera.

Co-redactor del Llibre blanc sobre bones pràctiques en els tractaments en parcs i jardins. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament d’Agricultura, 2015.