Fons Miquel Pujol

fotoMostra

Aquesta pàgina acull diferents recursos del professor Miquel Pujol i Palol entre els anys 1976-2007. Com a conseqüència de la seva jubilació, Miquel Pujol, va oferir a la Biblioteca un donatiu que incloïa nombroses imatges fotogràfiques sobre cereals i altres plantes.

El fons era una eina important com a material pedagògic durant els anys que va impartir classe a l’ESAB, a més el fons és d'una gran riquesa documental, susceptible d'ésser explotada en l’àmbit de l’agricultura. Ha estat autor de nombrosos llibres i director de diferents Treballs de Fi d'EstudisÉs autor de nombrosos llibres, alguns dels quals continuen formant part de les guies docents de l'escola, i autor de les imatges d'aquest fons i de molts del articles referenciats.

Miquel Pujol va tenir un 'important paper en l'edició del llibre conmemoratiu del Centenari de l'escola del qual en va ser editor.

Fons d'imatges a la Memòria Digital de la UPC

IFons de 451 imatges donades pel professor Miquel Pujol Palol. S'ha respectat l'ordre original de l'organització dels fons. Aquest fons ha estat dipositat a la Memòria digital de la UPC i està organitzat per aquestes temàtiques: altres cultius, cereals, farratges, hortícoles, llegums i llenyosos

Fons d'imatges dipositades en altres repositoris

Farratges

En aquest apartat trobareu 10 àlbums amb les següents imatges de farratges: gramínies diverses, festuca, dàctil, raigràs anglès, escaiola, cua de rata, bromus inerme, bromus catàrtic i bermudagras.

Cereals

En aquest apartat trobareu 9 àlbums amb les següents imatges de cereals: cicle, blat, blat dur, ordi, civada, blat de moro, arròs, sorgo, canyota, panís, mill, xereig, escaiola, segle i triticale. També hi trobareu fotografies relacionades amb paisatges de cereals d'hivern, cultius i adventícies.

Altres cultius

En aquest apartat trobareu 10 àlbums amb les següents imatges de cultius: faves, pèsols, cigrons, llenties, llobins, erbs, guixes, pedrerols, lathyrus, feni-grecs, mòreus, llentia rodona, soja, cacauets, mongetes, gira-sol, colza, mostassa, cotó, càrtam, lli, ricí, sèsam, cascall, bleda-rave, patates, cànem, tabac, fajol, xufa, llúpul, canya de sucre, cards, safrà, espígol, tomata, liliàcies, diverses hortícoles, hortícoles orientals, fruita dolça, cítrics, vinya, tè, garrofer, castanyer i palmera.

Llenyosos

En aquest apartat trobareu 1 àlbum amb les següents imatges de cultius llenyosos: fruita dolça, cítrics, vinya, plàtans, palmeres, canya americana, papaia i arbre del pa.

Hortícoles

En aquest apartat trobareu 1 àlbum amb les següents imatges de cultius hortícoles: enciam, pebrot, bròquil, col i diverses hortícoles tropicals.

Imatges relacionades amb l'Escola

En aquest apartat trobareu diversos àlbums amb imatges relacionades amb l'Escola

Documentació en format PDF

En aquest apartat trobareu diversos documents i llibres en format PDF.