Fons Manel Colominas

El fons Manel Colominas Golobardes està compost per uns 1.000 llibres i una col·lecció de diapositives recopilades durant la seva trajectòria docent i professional. El fons està especialitzat en Paisatgisme (història, jardins, paisatgistes, espai públic, etc.)

Manel Colominas Golobardes va ser un destacat paisatgista, enginyer agrícola i llicenciat en geografia i història, fundador del despatx "Factors de Paisatge" a Barcelona. Va ser professor titular de Jardineria i Paisatgisme de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) on impartia classes d’història del paisatge als graus d’agronomia i al grau en Paisatgisme de l’EEABB, i de projectes i anàlisi de projectes al Màster Oficial en Paisatgisme (MBLandArch) de l’ETSAB. També va participar en diversos cursos organitzats per universitats d’àmbit internacional. Va impartir conferències, moderà debats i formà part de l'equip docent de múltiples cursos en diverses universitats de Barcelona, Madrid, Palma, Roma, Santander i Sevilla.

La seva experiència professional es va centrar en la jardineria pública i privada, havent guanyat diversos concursos nacionals i internacionals. Dins dels seus projectes més destacats es troben el parc del Turó de Can Mates i la seu d'ESADE a St. Cugat del Vallès. Va col·laborar com a paisatgista al Parc de les Dunes i el Parc Central del Poblenou, el nus de la Trinitat i la plaça de les Glòries a Barcelona, el Parque de Cabecera a València i el tractament paisatgístic de l’aeroport internacional de la Regió de Múrcia, entre d’altres. També té obra construïda a París, Tolouse, Bordeaux, Montpelier, Zeist, Castelo Branco i Praga.

Va ser finalista dels Premis FAD a l'apartat d'Espais Exteriors diverses vegades, del Premi Europeu de Paisatge Rosa Barba i guanyador del premi d’espais exteriors del COACV (Col·legi Oficial d’Arquitectes de la Comunitat Valenciana).

La seva mort prematura el 2022 va deixar un buit en la comunitat del paisatgisme, però el seu llegat continua a través d'aquesta donació a la UPC. És un testimoni del seu compromís amb el camp del paisatgisme, oferint recursos inestimables per a les futures generacions d'estudiants i investigadors.

El fons que ens ha donat conté uns 1000 documents en procés de catalogació i dispositives.