Sou a: Inici / Esdeveniments / set-desembre 17 / Jornada Omid Kokabe. Ciència, Pau i Drets humans. AJORNADA.

Jornada Omid Kokabe. Ciència, Pau i Drets humans. AJORNADA.

08/11/2017 de 09:00 a 17:00
Sala de Graus ESAB
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

En el marc de la celebració del Dia Mundial de la Ciència per la Pau i el Desenvolupament, l’ICIP, la Universitat Politècnica de Catalunya i els ajuntaments de Castelldefels i de Sant Boi de Llobregat proposen una reflexió sobre la relació entre el desenvolupament científic i la promoció de la pau i els drets humans amb l’objectiu d’alertar sobre els perills que una utilització malintencionada de la recerca científica i tecnològica podria tenir sobre la seguretat humana i, d’altra banda, potenciar el paper de la comunitat científica en la defensa i promoció dels drets humans i la pau.

La jornada està dedicada al físic iranià Omid Kokabee, que va rebutjar fer ús dels seus coneixements científics per treballar en projectes militars iranians en l’àmbit de la recerca nuclear. Com a conseqüència d’això, ha estat condemnat a deu anys de presó al seu país.

Les diferents sessions comptaran amb experts dels àmbits acadèmic, científic i dels drets humans com Miguel Ángel Ramos, professor de Física a la UAM i portaveu d’Amnistia Internacional; Michele Catanzaro, doctor en Física i periodista; María Casado, directora de l’Observatori de Bioètica i Dret (UB); Xavier Roqué, professor d'Història de la Ciència a la UAB; Marco Schorlemmer, científic a l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (CSIC); Tica Font, directora de l'ICIP; Pere Brunet, investigador al Centre Delàs d’Estudis per la Pau, i Dave Webb, director associat del Praxis Centre (Leeds Metropolitan University).

Cal confirmar l'assistència per correu electrònic a activitats.icip@gencat.cat o per telèfon al 93 554 42 86.