Serveis per a la docència

• Aules TIC

L’Àrea Tècnica del Campus s’ocupa del disseny, adquisició, configuració i manteniment preventiu i correctiu de tots els elements TIC que intervenen (infraestructura, equipament, programari, etc.) en el servei TIC requerit en aquests espais.

A les Aules docents i les Aules informàtiques s’ocupa de la configuració i manteniment de:

• L’ordinador personal i la seva connexió a xarxa.
  • El sistema de projecció (projector/pantalla/so/port connexió portàtil, etc.).
  • El programari bàsic d’accés a internet i presentació (navegador i visor PDF).
  • El programari docent de la unitat necessari per l’activitat en l’aula.
  • L’accés als aplicatius, sistemes d’informació i serveis TIC requerits.
  • Telèfon i xarxa wifi de l’espai.

Programari instal.lat aules 10, 11, 12 i 13.

•  Atenea: Entorn d'aprenentatge virtual

Atenea és un servei TIC UPC que es troba descrit al Portal de Serveis TIC UPC

Què es pot fer a l'aula virtual?

Els professors:

• Estructura i publica la teva assignatura
  • Crea continguts i activitats
  • Avalua  les activitats
  • Comunica't amb l'estudiantat
  • Accedeix a les assignatures d'altres cursos acadèmics
Els estudiants
  • Accedeix als continguts
  • Lliura treballs
  • Consulta les teves qualificacions
  • Comunica't amb el professorat i els altres companys de l'aula

Accés al servei. Per utilitzar l'entorn virtual d'aprenentatge de les assignatures de les escoles del CBL a ATENEA cal:

• Estudiant: Estar matriculat de l'assignatura. Es pot trigar a tenir accés entre 1-3 dies laborals després de la matrícula.
  • Professor: Estar assignat com a PDI a les sessions d'horaris de l'assignatura a SIA. El coordinador de l'assignatura disposa de l'opció d'"Alta de professors" (dins del NetFlip) on es realitza aquesta assignació de professors a les sessions d'horaris. Es pot trigar a tenir accés entre 2-4 dies laborals desprès d'aquesta assignació a les sessions d'horaris.

•  SIA: Sistema d'Informació de suport a l'activitat del campus

SIA proporciona aplicatius dins dues grans categories:

• Suport a la gestió acadèmica de les unitats de campus.
  • Suport a la gestió dels campus.

Suport a la gestió acadèmica

Recull (de forma destacada) les següents aplicacions:

• NetFlip (suport a la docència): Aplicació orientada al PDI, que li permet introduir notes, informar-se sobre els estudiants als que dóna docència o és tutor, convenis-práctiques en empreses, etc.
  • NetArea (informació avaluació): Aplicació orientada a l'estudiant, que, de manera personalitza, li permet conèixer l'avaluació realitzada pel PDI, veure els horaris de les assignatures que ha matriculat, etc.
  • TFG/TFM: Sistema d'aplicacions orientades a tots els col·lectius (però tenint diferents visions, segons el perfil corresponent), que permet que el PDI oferexi als estudiants TFG/TFM a realitzar, que els estudiants vegin l'oferta, que els PDI assignin el TFG/TFM a un estudiant, etc.
  • Horaris i Calendari d'Exàmens: Sistema d'aplicacions per l'organització docent, que permet al PAS preparar els horaris i el calendari d'exàmens; i a tots els col·lectius visualitzar-los.
  • Pràctiques professionals: Sistema d'aplicacions que permeten gestionar tots els processos de pràctiques en empreses dels estudiants (oferta, validació, currículums, assignació, convenis, valoracions, etc.).
  • Consultes/Informes: Extraccions de dades acadèmiques.

Suport a la gestió dels campus

• Comandes: Sistema d'aplicacions orientades al PDI i al PAS, que permeten tramitar comandes a l'Àrea de recursos.
  • Reserves d'espais: Sistema d'aplicacions, connectada amb les dades d'ocupació acadèmiques (horaris), que permeten realitzar reserves i autoreserves a tots els espais del campus.
  • Permisos d'accés a espais (GEPE): Sistema d'aplicacions orientat a l'estudiantat, que permeten sol·licitar accés als laboratoris de les escoles, amb la validació corresponent.

•  Programari

La UPC posa a disposició dels col·lectius UPC un portal de Distribució de Software, que es troba al Portal de Serveis TIC UPC, que permet accedir al programari contractat i finançat amb el pressupost centralitzat de la UPC, amb les condicions que estableixen les respectives llicències.

Hi ha dos canals de distribució de software UPC segons els usuaris:

A banda dels aplicatius adquirits de forma centralitzada des de la UPC, des de les unitats del Campus es poden posar a disposició del col·lectiu del CBL d'altres aplicatius.

Programari a laboratoris i aules: Des del punt de vista purament docent, l'Àrea Tècnica gestiona les llicències i el programari instal·lat a les aules i laboratoris informàtics. Aquestes llicències van lligades als aplicatius demanats pels PDIs per aquests laboratoris i aules.