Sou a: Inici / Notícies EEABB / Conferència: El Poder de la Fotosíntesi a càrrec de Roberta Croce

Conferència: El Poder de la Fotosíntesi a càrrec de Roberta Croce

DIJOUS 6 D'OCTUBRE DE 2022, a les 19:00, Cosmocaixa, Barcelona El Sol proporciona al nostre planeta una quantitat d'energia enorme que els organismes fotosintètics capten i transformen en aliment, i, així, sustenten pràcticament tota la vida a la Terra
Conferència: El Poder de la Fotosíntesi a càrrec de Roberta Croce

Al mateix temps, aquests organismes han canviat l'atmosfera del planeta pel fet que alliberen oxigen, de manera que l'han fet adequada perquè respirem i vivim.

En aquesta conferència explorarem el meravellós món de la fotosíntesi amb la doctora en Biologia Vegetal Roberta Croce, i veurem com els organismes fotosintètics s'han adaptat a les diferents condicions de llum al seu entorn de vida, per al seu benefici i el nostre. Des de la fotosíntesi que fan les plantes als ecosistemes terrestres fins a les espècies d'algues responsables de la producció primària a l'aigua, viatjarem per aquests ambients descobrint diferents intensitats i colors on la llum del Sol pot penetrar.

A càrrec de:

Roberta Croce, doctora en Biologia Vegetal per la Universitat de Milà (Itàlia) i llicenciada en Química per la Universitat de Pàdua. És catedràtica i cap del grup d'investigació de Biofísica de la Fotosíntesi i Energia de la Universitat Lliure d'Amsterdam (Països Baixos) i membre del comitè editorial de la revista Science.

Moderadora:

Francesca Ribas Prats, doctora en Ciències per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), llicenciada en Física per la Universitat de Barcelona. Actualment és investigadora i professora a l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (UPC).

Amb el codi promocional CCX22UPC, la comunitat UPC pot comprar les entrades a un preu de 3 euros (un 50% de descompte) directament al web(obriu en una finestra nova). També disposem d'invitacions, cal contactar amb antonio.galvez@upc.edu.

HTTPS://WWW.UPC.EDU/CA/SALA-DE-PREMSA/NOTICIES/LA-UPC-I-COSMOCAIXA-DESVELEN-ELS-SECRETS-DEL-SOL-EN-UN-NOU-CICLE-DE-CONFERENCIES

HTTPS://EETAC.UPC.EDU/CA/NOTICIES/CICLE-DE-CONFERENCIES-2018LA-CIENCIA-DEL-SOL2019

HTTPS://CBL.UPC.EDU/CA/NOTICIES/CICLE-DE-CONFERENCIES-AL-COSMOCAIXA-LA-CIENCIA-DEL-SOL