Integració de l'ESAB a la UPC

Signaura del Conveni de desadscripció de l'ESAB i integració a la UPC
MR6V8561.JPG
Durant el curs 2007-08 es va produir un fet llargament esperat per tota la comunitat que formem part de l’ESAB, la seva integració oficial a la Universitat Politècnica de Catalunya.
Així, el dia 22 de maig de 2008 es va realitzar l’acte oficial d’integració, amb la signatura del Conveni de desadscripció de l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Agrícola de Barcelona i la seva integració a la UPC per part de Josep Huguet, conseller d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, Antoni Giró, rector de la UPC i Joan Majó, president del CEIB. El conveni reflectia la data d’integració de l’1 de gener de 2008.
També hi eren presents a la taula presidencial i van fer ús de la paraula Carme Garcia, diputada-presidenta de l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona, Daniel López, delegat del rector al Campus del Baix Llobregat, Joan Oca, director de l’ESAB i Jordi Berenguer, director de l’EPSC. Durant l’acte es va fer una projecció d’un audiovisual sobre la història de l’Escola en el que es van recordar les dates i fets més assenyalats del llarg trajecte de l’ESAB.
Així mateix, el DOC de 8 de setembre de 2008 publica l’Ordre IUE/378/2008 de 25 de juliol on es revoca l’adscripció a la UPC per integrar-se a aquesta Universitat amb la denominació oficial d’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona i s’autoritza el canvi d’emplaçament al Campus del Baix Llobregat.

En el marc de l’adaptació a l’estructura de la UPC, calia modificar les diferents normatives de funcionament i organització que fins ara eren vigents a l’Escola. Així, es va redactar una proposta de Reglament provisional de l’ESAB que el Consell de Govern de la UPC va aprovar el 12 de febrer de 2008. Com a conseqüència, es va iniciar el procés d’elecció de la Direcció de l’Escola i de renovació dels diferents òrgans de Govern (Junta d’Escola i Comissió Permanent) ajustats a les noves normatives.
La votació per a l’elecció dels membres electius de la Junta d’Escola (representants del professorat, del PAS i de l’estudiantat) va tenir lloc el 10 d’abril de 2008 i es va constituir el dia 3 de juny. D’altra banda, la nova Comissió Permanent va constituir-se el dia 17 de juny de 2008.