Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Notícies EEABB / Premi Matemàtiques i Societat 2021 a Clara Prats i Àlex Arenas. Felicitats Clara!!

Premi instituït l’any 2008 per la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, de l'Institut d'Estudis Catalans, amb la finalitat d’estimular la presència de les matemàtiques en els mitjans de comunicació.

Candidats

Ofert a autors de reportatges o activitats, en qualsevol llengua, de caràcter generalista, sobre qualsevol aspecte de les matemàtiques (ensenyament, recerca, divulgació, presència en la societat…), produïts als Països Catalans en el dotze mesos anteriors a la data de resolució.

Guanyadors 2021

•  Clara Prats Soler, investigadora del Grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la Universitat Politècnica de Catalunya, per contribuir a fer visibles les matemàtiques com a eina de resposta fonamental per al repte social que ha significat aquesta època de pandèmia. Els seus models i les tècniques estadístiques emprades han servit per a entendre millor el comportament de la COVID-19 i per a assessorar la Comissió Europea en relació amb l’anàlisi diària amb prediccions a curt termini de la pandèmia per tal de poder-hi fer front.
  • Àlex Arenas, investigador del grup ALEPHSYS de la Universitat Rovira i Virgili, per contribuir a fer visibles les matemàtiques com a eina de resposta fonamental per al repte social que ha significat aquesta època de pandèmia, així com per la seva capacitat d’adaptació de models matemàtics basats en la mobilitat de les poblacions i que estudien la propagació d’epidèmies com la COVID-19 (incloent-hi les dades epidemiològiques obtingudes fins al moment i preveient també la influència d’aquells individus asimptomàtics que poden provocar nous contagis).